Overslaan en naar de inhoud gaan

06 - 12 12 57 34

Kinder coaching

kids weide

Kindercoaching,

Paarden en kinderen samen, puur, eigenwijs, eerlijk en krachtig. Kinderen kunnen zichzelf zijn in de buurt van paarden en pony's. Paarden spiegelen enorm, maken belemmerende patronen zichtbaar, helpen, troosten en steunen.

Gelukkig hebben veel kinderen een fijn leven, een zorgeloze jeugd en ervaren weinig problemen. Helaas zijn er ook toch nog teveel kinderen die het moeilijk hebben, worstelen met bv school, zelfvertrouwen, eigenwaarde, faalangst, hooggevoeligheid etc. Dit vaak door een verstoorde thuis situaties, maar ook andere oorzaken zijn belemmerend voor zorgeloos kind kunnen zijn.

Ik gun ieder kind een vrij en zorgeloos leven, en sta ik graag naast een kind als nieuwsgierig maatje, en bied een veilige omgeving samen met de paarden en pony's. Tijdens de sessies werken we samen vooral aan de basisveiligheid, groei en zelf vertrouwen. We (het kind, paard en ik) werken ook aan krachtiger maken van kernkwaliteiten, oftewel, wie ben je en niet wat doe je. Ik gebruik o.a. oefeningen om te werken met de executieve functies. Elke sessie is uniek, het moment bepaalt wat nodig is, aangepast op de leeftijd van het kind of de tiener.

Vooraf is er een intake gesprek met kind en ouder, wat zijn de wensen en doelen. Als je al bij kinderen van doelen mag spreken.. Mijn doel bij elke sessie met een kind is, je veilig leren voelen en mogen zijn wie je bent.

Anders leren met paarden.

Heeft je kind moeite om op school mee te komen, spelling, tafels, rekenen, klokkijken etc. Misschien is de methode anders leren met paarden juist dat wat heel goed past. Bewegend, spelend leren met paarden. Naast het leren spelen er vaak emotioneel veel dingen die gelijk meegenomen worden tijdens de sessies. Positieve ervaringen qua leren, werken heel goed voor het zelfvertrouwen. Een sessie duurt anderhalf uur.

Voor meer informatie kijk op de website van ALMP Academie, daar is alles te vinden. 

Voor meer informatie, neem gerust contact met ons op.